Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na stronie dodaj swój e-mail:

Poradnik - Uczeń - Zdrowie i odżywianie

Ryba dla dziecka - nie tylko na święta

Zdrowie i odżywianie

Tekst: Anna Englisz, doradca żywieniowy

Zdjęcia: sxc.hu

Typowe dania świąteczne to wyjątkowo dobre kompozycje składników, ale pod warunkiem, że są przygotowywane samodzielnie, bez udziału półproduktów i gotowych potraw. Ryby to dla dziecka źródło cennego białka i kwasów tłuszczowych omega-3.

Nie dla wszystkich dzieci ryba jest smaczną potrawą, głównie ze względu na zapach, ale też specyficzny smak. Pamiętajmy jednak, że ryby są źródłem wielu cennych składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego rozwoju młodego organizmu, głównie:

  1. Witaminy D, która wspomaga wchłanianie wapnia, a to z kolei pomaga budować zdrowe kości i zęby.
  2. Witaminy A, która zwiększa odporność dziecka, jak również dba o jego skórę i dobry wzrok.
  3. Jodu, potrzebnego do prawidłowego rozwoju mózgu i prawidłowego funkcjonowania tarczycy.
  4. NNKT, w tym cennych kwasów omega-3, potrzebnych między innymi do prawidłowego rozwoju układu nerwowego.

Ryba dla dziecka - jak je zachęcić?

Jeżeli twoje dziecko nie lubi ryby w postaci filetu, możesz zaproponować ją w innej formie, np. rozdrobnionej w paluszkach rybnych.

Jaką rybę wybrać dla dziecka?

Można serwować wszystkie gatunki, jednak jeżeli dziecko nie lubi zapachu ryby, wybierać należy raczej te słodkowodne, które charakteryzują się bardzo delikatnym smakiem i łagodnym zapachem. Kupując rybę dla dziecka, należy zwrócić uwagę, czy nie ma w niej ości. Zadławienie się nią jest niebezpieczne i może skutecznie zniechęcić dziecko do jedzenia ryb.

Pozostałe porady

Problemy z koncentracją a odżywianie dziecka

Zdrowie i odżywianie

Koncentracja - to właśnie dzięki niej nasze myśli stają się bardziej klarowne, a słowa bardziej wyważone. Jest niezbędna do uzyskiwania dobrych wyników w szkole. Ponadto stanowi podstawę sukcesów w życiowych celach. Jak zatem zapewnić naszym pociechom łatwiejszy start i od najmłodszych lat zadbać o właściwą pracę ich mózgu? Skomponować odpowiedni jadłospis!

Czytaj dalej
Sałatka fit z kiełkami słonecznika i serem

Zdrowie i odżywianie

Żeby przygotować sałatkę fit z kiełkami słonecznika, będziesz potrzebować: 100 g sera Lazur Srebrzysty w zalewie z suszonymi pomidorami, 50 g rukoli, 50 g kiełków słonecznika, 10-12 pomidorków koktajlowych.

Czytaj dalej
Tartaletki z figami

Zdrowie i odżywianie

Potrzebujesz 60 minut + chłodzenie ciasta, żeby przygotować tartaletki z figami i serem Lazur Błękitny.

Czytaj dalej

Polecane produkty

Słoneczny Klasyk - trzewiki Emel z linii Roczek

Słoneczny Klasyk - trzewiki z linii Roczek, w którym nosek i pięta wykończone są charakterystycznym dziurkowaniem w stylu hiszpańskim. Czytaj dalej

Magazyn dziecko - najlepsza inwestycja

JESIEŃ | 2016

W najnowszym wydaniu naszego kwartalnika znajdziecie wiele praktycznych porad oraz przegląd nowości z rynku parentingowego!

Tylko 6,90 zł

Poradnik

Kwas omega-3: niezbędny w ciąży i podczas laktacji

Zdrowie przyszłej mamy

W okresie ciąży zapotrzebowanie na energię, podstawowe składniki mineralne ... Czytaj dalej
Przeziębienie w ciąży

Zdrowie przyszłej mamy

Kobiety w ciąży chorują częściej niż przed poczęciem dziecka, zwłaszcza ... Czytaj dalej
Zobacz wszystkie