Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na stronie dodaj swój e-mail:

Nie przeocz - Ustronianka

Kołysanki, czyli… śpiewać każdy może

Ustronianka

Wydawać by się mogło, że w erze komputerów i odtwarzaczy MP3 śpiewanie dzieciom do snu to tradycja, która spokojnie może odejść do lamusa. Nic bardziej mylnego! Zwyczaj ten jest nie do zastąpienia, gdyż za sprawą bezpośredniego i bardzo bliskiego kontaktu rodzica z dzieckiem, umożliwia zbudowanie wyjątkowej, emocjonalnej więzi oraz ma wpływ na prawidłowy rozwój maluchów.

Ostatnio w mediach dużo mówi się o kołysankach. To efekt kampanii społecznej "Kołysanki z miłością", której celem jest przywrócenie mody na śpiewanie do poduszki. Dlaczego zwyczaj ten jest tak ważny? Powodów jest kilka. Rytm, który odpowiada pulsowi ludzkiego serca oraz dźwięk głosu najbliższej osoby - to cechy, które czynią z kołysanek utwory wyjątkowe.

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że te spokojne melodie są czymś więcej niż tylko środkiem ułatwiającym dzieciom zasypianie. Śpiewanie kołysanek ma pozytywny wpływ na wiele ważnych procesów, w tym prawidłowy rozwój połączeń pomiędzy obiema półkulami mózgu, rozwój słuchu, umiejętność koncentracji i zapamiętywania czy myślenie twórcze.

Argumenty, które przemawiają za kołysankami są bardzo mocne, nic więc dziwnego, że organizatorom kampanii bez problemu udało się namówić do wzięcia udziału w akcji zarówno rodziców, jak i znanych artystów i dziennikarzy. - Śpiewając najmłodszym dajemy im szczęście, spokój i bezpieczeństwo - tłumaczy aktor Andrzej Grabowski, jeden z uczestników wyjątkowej sesji nagraniowej.

Przyjęcie, z jakim spotkała się nagrana w ramach kampanii płyta - wspólne dzieło rodziców oraz zaproszonych artystów - jest chyba najlepszym dowodem na to, że akcja przynosi zamierzone efekty. Krążek, na którym znalazło się 10 napisanych przez internautów kołysanek oraz tyleż samo ułatwiających samodzielne śpiewanie ścieżek dźwiękowych, dotarł do pierwszej dziesiątki prestiżowego rankingu Empik Top 50 oraz znalazła się na liście bestsellerów sklepu Merlin.pl.

- Pomysł na przeprowadzenie takiej kampanii zrodził się u nas w agencji. Sukcesu nie byłby jednak możliwy bez zaangażowania się w nią sponsora. Projektem zainteresowała się firma Ustronianka. Jej produkt - woda funkcjonalna Ustronianka z Jodem - świetnie wpisuje się w idee akcji, gdyż został stworzony z troski o zdrowie matki i dziecka - zapewnia Urszula Szwed, Creative Director w odpowiedzialnej za "Kołysanki z miłością" agencji reklamowej ArtGroup.

Śpiewanie kołysanek wymaga systematyczności. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę ambasadorka kampanii Magdalena Różczka. - W domu staram się śpiewać codziennie - zapewnia aktorka. Oczywiście nie każdy z nas ma talent. Co zrobić wtedy, gdy śpiewanie, mówiąc delikatnie, nie jest naszą mocną stroną? - Głos rodzica zawsze jest miły dla dziecka, dlatego kołysanki śpiewać może każdy. Dobrze jest jednak znaleźć swój własny sposób na ich wykonanie - radzi rodzicom Andrzej Grabowski.





            

Zobacz też:

Firmy