Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na stronie dodaj swój e-mail:

Ekspert radzi - Dietetyk

Zimowa dieta malucha i całej rodziny

Anna Englisz Dietetyk

Zimowa dieta rządzi się innymi prawami, niż letnia. Jak stworzyć menu dla całej rodziny, które wzmocni odporność i ogrzeje organizm w mroźne dni?

W zimie organizm potrzebuje potraw, które będą utrzymywać ciepło w ciele i chronić przed negatywnymi wpływami z zewnątrz. Dodatkowo niedobór światła obniża poziom serotoniny, hormonu, który poprawia nastrój i zmniejsza zmęczenie.

Spadek temperatury to doskonałe alibi, by łamać wszystkie zasady zdrowego odżywiania. Aby się przed tym uchronić, w zimowej diecie powinny znaleźć się różne gatunki kasz, orzechów, grzybów, soczewic i przypraw. Nie powinno też zabraknąć witamin w postaci owoców i warzyw. W zimie świetnie sprawdzają się kiszonki, które są źródłem witaminy C - wspomagającej układ odpornościowy i zapobiegającej przeziębieniom.

W zimowej diecie warto uwzględnić rozgrzewające napoje - również gorące, niedosładzane cukrem herbaty, z dodatkiem rozgrzewających przypraw - imbiru, cynamonu, a nawet chili. Ich działanie polega na rozszerzaniu naczyń krwionośnych, co powoduje, że krew szybciej krąży, a z każdym łykiem takiego napoju robi się cieplej. Herbaty można dosładzać miodem pszczelim, tylko z umiarem, bo jest kaloryczny.

Uwaga! Nie dodajemy miodu do gorącej wody, gdyż wówczas traci on swoje właściwości - poczekajmy, aż nieco ostygnie.















            

Pozostałe pytania

Suplementacja po porodzie

Diana Wolańska Dietetyk

przyszła mama przyjmuje suplementy diety. Ale czy należy to kontynuować po urodzeniu maluszka?

Czytaj dalej
Jak włączyć do diety dziecka produkty pełnoziarniste?

Anna Englisz Dietetyk

Włączaj do diety dziecka produkty pełnoziarniste. Są one źródłem składników odżywczych i błonnika, który ma właściwości wypełniające treść żołądka.

Czytaj dalej
Śniadanie do szkoły

Anna Englisz Dietetyk

Śniadanie do szkoły jest bardzo ważne dla rozwijającego się organizmu Twojej pociechy. Nie wypuszczaj więc dziecka do szkoły bez śniadania. Po przerwie nocnej organizm potrzebuje dużej ilości składników odżywczych niezbędnych do pracy w czasie aktywnego poranka w szkole.

Czytaj dalej
Jakie dzieci nie powinny jeść lodów?

Anna Englisz Dietetyk

Jakie dzieci nie mogą jeść lodów?

Czytaj dalej

Zadaj pytanie

Masz pytanie, ale nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj je jednemu z naszych ekspertów.

Nasi Eksperci

  • Anna Englisz

    Dietetyk 

    Z wykształcenia i zamiłowania specjalista ds. żywienia człowieka, dietetyk, założycielka kulinarno-poradnikowego serwisu www.napolslodko.com. Ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu ...
    Alicja Kalińska

    Dietetyk 

    Dietetyk, absolwentka Wydziału Żywienia Człowieka SGGW. Od 14 lat, jako jedyna w Polsce, rozwija amerykańską metodę SetPoint. Autorka i konsultantka publikacji oraz programów ...
    Katarzyna Szott

    Dietetyk 

    Dietetyk, pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka.

Magazyn dziecko - najlepsza inwestycja

JESIEŃ | 2016

W najnowszym wydaniu naszego kwartalnika znajdziecie wiele praktycznych porad oraz przegląd nowości z rynku parentingowego!

Tylko 6,90 zł