Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami na stronie dodaj swój e-mail:

Ekspert radzi - Dietetyk

Jak dobrze zbilansować dietę ucznia - praktyczne rady

Alicja Kalińska Dietetyk

O czym należy pamiętać komponując dietę ucznia? Co jest najważniejsze?

  • zapewnienie 5 posiłków w regularnych odstępach (co 2,5-4 godz.),
  • urozmaicenie diety ucznia, podawanie produktów ze wszystkich grup (produkty zbożowe, mleko i przetwory mleczne, warzywa i owoce, mięso, drób, ryby, jaja i tłuszcze roślinne - w ograniczonych ilościach),
  • zastanowienie się nad wprowadzeniem suplementów diety (preparatów witaminowych, witaminowo-mineralnych), zwłaszcza jeśli dziecko jest niejadkiem,
  • zmniejszenie spożycia soli, cukru i tłuszczów pochodzenia zwierzęcego (tłuste mięsa, wędliny, masło, smalec itp.),
  • ograniczenie w diecie ucznia żywności typu fast food (frytki, hamburgery, pizza), instant (zupki w proszku, gotowe sosy w proszku), a także produktów takich jak: chipsy, słodycze, ciastka itp.,
  • stały dostęp do warzyw, owoców, jogurtów i innych napojów mlecznych, orzechów,
  • podawanie odpowiedniej ilości wody (jako alternatywa dla soków i słodkich napojów, które zawierają ogromne ilości cukru - nawet ponad 20 łyżeczek w 1 litrze (!) i w znacznej mierze przyczyniają się do epidemii otyłości wśród dzieci i młodzieży),
  • zwiększenie spożycia mleka i przetworów mlecznych - koniecznych do zbudowania masy kostnej,
  • regularne pomiary masy ciała i wzrostu - by móc prawidłowo ocenić rozwój fizyczny dziecka,
  • upowszechnienie wiedzy żywieniowej wśród dzieci, dawanie dobrego przykładu.














            

Pozostałe pytania

Suplementacja po porodzie

Diana Wolańska Dietetyk

przyszła mama przyjmuje suplementy diety. Ale czy należy to kontynuować po urodzeniu maluszka?

Czytaj dalej
Jak włączyć do diety dziecka produkty pełnoziarniste?

Anna Englisz Dietetyk

Włączaj do diety dziecka produkty pełnoziarniste. Są one źródłem składników odżywczych i błonnika, który ma właściwości wypełniające treść żołądka.

Czytaj dalej
Śniadanie do szkoły

Anna Englisz Dietetyk

Śniadanie do szkoły jest bardzo ważne dla rozwijającego się organizmu Twojej pociechy. Nie wypuszczaj więc dziecka do szkoły bez śniadania. Po przerwie nocnej organizm potrzebuje dużej ilości składników odżywczych niezbędnych do pracy w czasie aktywnego poranka w szkole.

Czytaj dalej
Jakie dzieci nie powinny jeść lodów?

Anna Englisz Dietetyk

Jakie dzieci nie mogą jeść lodów?

Czytaj dalej

Zadaj pytanie

Masz pytanie, ale nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj je jednemu z naszych ekspertów.

Nasi Eksperci

  • Alicja Kalińska

    Dietetyk 

    Dietetyk, absolwentka Wydziału Żywienia Człowieka SGGW. Od 14 lat, jako jedyna w Polsce, rozwija amerykańską metodę SetPoint. Autorka i konsultantka publikacji oraz programów ...
    Anna Englisz

    Dietetyk 

    Z wykształcenia i zamiłowania specjalista ds. żywienia człowieka, dietetyk, założycielka kulinarno-poradnikowego serwisu www.napolslodko.com. Ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu ...
    Katarzyna Szott

    Dietetyk 

    Dietetyk, pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka.

Magazyn dziecko - najlepsza inwestycja

JESIEŃ | 2016

W najnowszym wydaniu naszego kwartalnika znajdziecie wiele praktycznych porad oraz przegląd nowości z rynku parentingowego!

Tylko 6,90 zł